Voedingsadvies

Gezond eetpatroon
Je wilt graag afvallen of juist zwaarder worden!? Maar het lukt je niet om wat voeding betreft de juiste keuzes te maken of de verleiding te weerstaan. Met als resultaat dat je niet lekker in je vel zit of een aantal kilo's bent aangekomen. Als gewichtsconsulent help ik je met een gezond eetpatroon voor blijvend resultaat! Ik richt me op wat je eet en drinkt, wanneer je dit doet, welke keuzes je maakt en waarom je deze maakt.

Werkwijze
Na het kennismakingsgesprek, waarin we jouw doelen en wensen bespreken, ga je zelf aan de slag! 
Als eerste houd je een voedingsdagboek bij! Zo krijgen we inzicht in je huidige eetpatroon. Dat is het uitgangspunt. Je gaat kleine veranderingen aanbrengen, totdat ze als nieuwe gewoonten zijn ingesleten. Iedereen is uniek en heeft verschillende behoeften en klachten. Daarom zal ieder advies weer anders zijn.  Mijn doel is om je bewust te laten worden van je eigen voedingspatroon, je valkuilen en je verbeterpunten. We stellen een praktisch stappenplan op naar een gezondere manier van eten.

Naast het voedingsadvies meet ik jouw gewicht, BMI en vet-percentage.

Trainen
Naast het voedingsadvies gaan we ook trainen. Minimaal 10 keer sta je onder mijn begeleiding. Mijn ervaring is dat mensen onder hun kunnen trainen en daardoor weinig resultaat behalen. Vaak omdat ze niet weten welke oefeningen ze kunnen doen en hoe je ze moet uitvoeren. 

Je zult dus andere keuzes gaan maken in je voedings- maar ook in je beweegpatroon. Wanneer je één van twee laat schieten neemt de kans op resultaat enorm af. 

Zonde van de inspanning, nietwaar?!

Korte checklist gezonde voeding:

Dagelijks:
> 300 gram verse groenten
> 200 gram vers fruit
> 1 tot 2 liter water/thee zonder suiker
Handje nootjes (liefst ongezouten en ongebrand)

Varieer je voeding, zodat je alle vitaminen en mineralen binnen krijgt.

Bij voorkeur:
- volkoren producten
- verse en onbewerkte producten
- seizoensfruit en seizoensgroenten
- matig met vlees
- eiwitrijke producten

Laten staan: kleine greep uit een lange lijst
- alle lightproducten
- (geraffineerde) suikers
- transvetten, geharde oliën
- alcohol
- frisdranken, sap uit pak/fles
- koek, chips, gebak, (frituur)snacks
- cruesli (=koek)
- (magnetron) popcorn
- (dieet)poeders, (dieet)pillen
- maaltijdvervangers
- dieetboeken