Trainingen

Trainingen

De hele dag door fit en vitaal? Dat is mogelijk.
De juiste oefeningen dragen daar voor een groot deel aan bij. Maar wat zijn de juiste oefeningen? Oefeningen waar je in het dagelijks leven wat aan hebt. Klinkt simpel, nietwaar? Oefeningen die je helpen om je dagelijks functioneren te verbeteren, die je prestaties vergroten en waar je meer energie van krijgt. En misschien nog wel het belangrijkste.......waar je verbranding van omhoog gaat. Ook na de trainining.

Wat doe je in het dagelijks leven?

  • wandelen, rennen, sprintje naar de bus
  • fietsen naar je werk, school of voor de lol
  • opstaan uit bed, uit je stoel of de auto
  • bukken om wat te pakken
  • tuinieren, klussen, boodschappen doen
  • computeren, TV kijken
  • slapen
  • sporten: tennissen, hockey, golf, etc.

Het zou fijn zijn als je dit nog jaren kunt doen, met veel energie en zonder pijntjes. Bovendien wil je lekker in je vel zitten. Wat afvallen, wat meer zichtbare spieren of strakker worden, zoals dat zo mooi heet.

Veel oefeningen in een sportschool zijn geschikt om je spieren stuk voor stuk te trainen, maar niet erg functioneel. Meestal worden hier toestellen voor gebruikt.

Krijg je er stevige spieren van? Ja, als je de juiste intensiteit kiest en regelmatig traint. Heb je er veel aan in het dagelijks leven? Nou, een stuk minder dan functionele oefeningen.

Wat zijn functionele oefeningen?

Dat zijn oefeningen die bewegingen uit het dagelijks leven nabootsen en waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Simpeler kan niet.

Wat heb je bijvoorbeeld aan buikspieroefeningen liggend op de grond gedurende tien minuten, als je de rest van dag je buikspieren niet aanspant en met een verkeerde houding rondloopt?

Tijdens de Personal Training leer je om bij het doen van een oefening, ook de buikspieren aan te spannen en je rug recht te houden. Dat doe je zo vaak en bij iedere oefening, dat dit uiteindelijk een gewoonte gaat worden. Je buikje zal misschien niet in een paar weken tijd slinken, maar je kunt er wel zichtbaar wat aan doen door je buikspieren aan te spannen.

Je kunt er nog veel over lezen, maar je moet dit gewoon een keer doen. Je zult merken dat Personal Training meer is dan alleen maar een training onder begeleiding.


We wisselen af!

Je lichaam is altijd op zoek naar balans. Meestal in de vorm van een soort gemakstatus. Daar bedoel ik mee, dat mensen blijven hangen in een trainingsroutine. Dezelfde oefeningen, dezelfde intensiteit, jaar in jaar uit. Resultaat heb je in het begin nog wel, maar dat houdt al snel op.

Als je op deze manier traint, wordt je lichaam niet beter dan de trainingen die je doet. Je lichaam gaat efficiĆ«nter om met de energie, wat goed is maar niet ideaal als je resultaat wilt boeken. Door de belasting regelmatig te veranderen en te verzwaren zorg je ervoor, dat het lichaam zich gaat aanpassen aan dat hogere niveau. Dat betekent dat je lichaam de vetreserves moet gaan aanspreken!!!


Afwisseling in de oefeningen en het programma zorgt niet alleen voor gevarieerde belasting, maar voorkomt bovendien verveling, wat bij (conditie)training op apparaten snel gebeurt. Tijdens de Personal Training varieer ik met het materiaal, de oefeningen en de intensiteit. Dit zorgt voor variatie, resultaat en maakt trainen een stuk leuker.

"Je zult versteld staan wat je allemaal kunt."


Personal Training Afslanken
Fitter worden
Krachttraining
Voorkomen van rugklachten Tijdens de Personal Training let ik op je houding om (rug)klachten te voorkomen en te verhelpen.
If it doesn't challenge you, it does not change you.